missmoonshine.blogg.se

Livet som mamma

Planer

Publicerad 2016-05-27 09:10:28 i Allmänt,

Jag har en känsla av att det kommer att bli en bra helg. Jag kommer att träffa nära och kära och göra saker som jag tycker om. Det ska bli kul.
 
Idag har jag tänkt åka till jobbet och hälsa på. Då får jag ta mig igenom alla jobbiga möten, allt beklagande och kramar, så kan jag starta på nytt när jag börjar jobba igen nästa vecka. Jag hoppas bara att jag slipper frågor från barnen om min bebis. Hur förklarar man för ett litet barn att min bebis dog? Det får jag ta då i så fall, och hoppas att jag inte bryter ihop. 
 
När jag har varit till jobbet ska jag åka till Älvsbyn och hämta min svärmor som ska sova över här en natt och hjälpa till med Tyra. Tidigt på lördag morgon (läs typ 05.30) ska jag åka till Piteå på loppis för att sälja lite grejer som vi inte behöver. Vi är i behov av pengar så varje krona räknas, och alla som är loppisfreak som jag vet att marknaden börjar långt före den officiella tiden, som egentligen är vid 10. Efter loppisen ska vi på barnkalas, och efter det ska vi grilla med grannarna och umgås. 
 
På söndag är det mors dag, och då ska vi åka till Älvsbyn och fira svärmor med middag och tårta. Vi får se om någon kommer ihåg att jag också är en mamma *pik* :)  Det ska även vara en liten loppis i byn där de ska ha barnridning, så jag tror vi ska försöka bege oss dit och låta Tyra rida lite :)
 
Ikväll har jag tänkt att vi ska inviga grillplatsen jag fick in födelsedagspresent. Då ska vi även grädda våfflor över elden. Det brukar vi göra i stugan, och det är något av det bästa jag vet. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Missmoonshine

Jag är mamma till Tyra, född september 2014. Efter lång väntan och många försök har hon till slut fulländat våran lilla familj. Vi bort i ett gammalt hus några mil utanför Piteå. Vi älskar vårt långt ifrån perfekta hem. Här vill vi leva, på landet. Långt ifrån stadens stress. Här där vi odlar våra jordgubbar, njuter i vår hängmatta, badar i vår bastu och fiskar i vår båt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela