missmoonshine.blogg.se

Livet som mamma

Livet

Publicerad 2016-05-25 14:21:53 i Allmänt,

Hej, 
nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har haft fullt upp med livet och livet har haft fullt upp med mig. Jag har inte haft någon tid eller behov av att skriva. Men nu känner jag att det är dags. 
 
I nuläget sitter jag hemma i soffan. Tyra är på förskolan och pappan är på jobbet. Själv är jag sjukskriven sedan tre veckor. Jag och Joakim såg fram emot att bli föräldrar igen. Tyra skulle bli storasyster i oktober, men ödet ville annorlunda. I vecka 14+3 fick jag missfall. Det har varit fruktansvärt jobbigt för oss båda, men speciellt för mig. Både fysiskt och psykiskt, men främst psykiskt. Det känns så orättvist. Det tog lång tid att bli gravid, igen, och jag hade passerat alla tidiga veckor då risken för missfall är som störst. Allt var säkert. Våran lilla familj skulle öka från tre till fyra. Detaljerna kan vi skippa, men missfallet medförde ambulansfärd, svimningar, kräknigar, blodförlust,  tre dagar på sjukhus, typ 8 liter dropp och två påsar blod, och efter allt det så var jag långt ifrån återställd. Så nu äter jag järntabletter för att mina värden ska bli bättre och jag ska återgå energin. Jag har även träffat en kurator, och en läkare som har sjukskrivit mig lite längre för att även återhämta mig mentalt. Jag har spenderat fyra år av mitt liv till att försöka bli med barn, så att mista ett barn såhär känns oerhört ledsamt. Tillbaka på ruta ett. Men lyckligtvis har vi Tyra som håller oss igång. Hon är den mest underbara lilla flicka en mamma någonsin kunnat önska sig.
 
Nä, nu ska jag gå ut och försöka fånga några solstrålar innan solen går i moln igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Missmoonshine

Jag är mamma till Tyra, född september 2014. Efter lång väntan och många försök har hon till slut fulländat våran lilla familj. Vi bort i ett gammalt hus några mil utanför Piteå. Vi älskar vårt långt ifrån perfekta hem. Här vill vi leva, på landet. Långt ifrån stadens stress. Här där vi odlar våra jordgubbar, njuter i vår hängmatta, badar i vår bastu och fiskar i vår båt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela