missmoonshine.blogg.se

Livet som mamma

Fullt upp

Publicerad 2016-05-30 09:55:28 i Allmänt,

Så har helgen passerat. Den har väl varit rätt bra, i stort sett. I fredags åkte jag till jobbet för att hälsa på alla mina kollegor. Det blev en del kramar och tårar, men nu är det gjort, och det känns skönt. På torsdag börjar jag jobba igen och då återgår allt det den vanliga. 
 
På fredagkvällen skulle vi inviga eldstaden och grädda våfflor med grannarna. Men det blev inte riktigt som planerat. Grannarna kom inte för att deras middag var försenad så de skulle äta middag just då. Elden fick vi ingen ordentlig fart på för att veden inte var nog torr, men då hämtade jag ved från bastun så då brann det bättre. Men ställningen till våffeljärnet hade så korta ben så den blev så lite plats för veden, men då fixade vi några tegelstenar som vi höjde upp den med. Våfflorna blev inte heller riktigt bra, men det kan ha berott på smeten, för mina mjölkfria våfflor blev perfekta. Sen avslutade vi med att Tyra ramlade ner från bänken och slog pannan i eldstaden så hon fick en ordentlig bula med efterföljande blåmärke. Nåja, bättre lycka nästa gång. :)
 
På lördagmorgonen klev jag upp klockan fem, och strax efter 6 så var jag inne på loppisområdet i stan. Då var det redan fullt med folk där, både köpare och säljare. Jag stod där tillsammans med mina föräldrar som också passade på att rensa förråden. Jag blev av med det mesta och resterande grejer lämnade jag till röda korset, förutom några små pinaler som jag sparade. Jag handlade även lite tjafs. Det blev en liten tramptraktor till Tyra, och även en trehjuling med en pinne upp som man kan putta på med, istället för att böja sig ner. Till mig själv hittade jag lite kläder för en gångs skull. Annars är det mest Tyra jag handlar till. Efter loppisen åkte jag direkt till 4-års kalaset för Tyras kusin. Det var trevligt att träffa lite släkt och vänner, och äta gott fika. Efter kalaset åkte vi hem och grillade med grannarna och deras föräldrar för att fira Lisette som har tagit examen. Det blev även lite kubb och trädgårdsyatzy. 
 
På söndagen (igår) var det mors dag och det firade vi i Älvsbyn med Jockes mamma och syskon med familjer. Då var det dessutom den varmaste dagen hittills och jag fick plocka fram både solkräm och solhattar. Idag verkar det kunna bli en riktigt varm och solig dag också. Tyvärr känner jag mig inte riktigt motiverad att gå ut. Jag älskar annars att vara ute, men just nu vill jag bara sitta i soffan. Får se om orken infinner sig på ett tag. 
 
Jag har tömt telefonen på bilder, för den fick för sig att börja radera alla självmant, så rädda vad som räddas kan. Den har gjort så förut också någon period. Skräptelefon. Nåja, här bjuder jag på några. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Missmoonshine

Jag är mamma till Tyra, född september 2014. Efter lång väntan och många försök har hon till slut fulländat våran lilla familj. Vi bort i ett gammalt hus några mil utanför Piteå. Vi älskar vårt långt ifrån perfekta hem. Här vill vi leva, på landet. Långt ifrån stadens stress. Här där vi odlar våra jordgubbar, njuter i vår hängmatta, badar i vår bastu och fiskar i vår båt.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela